august 2024

Ungdomsklubben – opstart

Så er det snart tid igen – til at byens bedste ungdomsklub åbner dørene for alle unger fra 5., 6. og 7. klasse – og skulle der være nogle stykker af de tidligere brugere af klubben, der har lyst til at kigge forbi, er de selvfølgelig også meget velkomne til det. Og hvis der skulle være et par stykker fra 9. klasse, som er friske på at være frivillige en gang imellem, synes vi det vil være rigtigt fedt! Vi åbner dørene første gang mandag den 2. september kl. 18.30 – hvor vi er klar i caféen med de vanlige lækkerier, leg og spil i hallen og hvad der end måtte høre med til en hyggelig aften i klubben.

Læs mere, klik her!

Ungdomsklubben – opstart Read More »

Motionistbadminton – opstart

Så er det ved at være tid igen. Vi skal alle til at spille motionistbadminton, da efteråret nærmer sig med hastige skridt. Efter en sommer med herlig danske resultater ved OL i Paris med en flot guldmedalje til Victor Axelsen, en herredouble ved Kim Astrup og Anders Skaarup som knebent tabte bronzekampen. Samt et exit i kvartfinalen for damedoublen Sara Thygesen og Maiken Fruergaard og det samme for Anders Antonsen, er der givet inspiration til en sæson fyldt med gode slag og tætte træningskampe. Vi starter tirsdag den 10. september til torsdag den 19. december – og forårssæsonen fra tirsdag den 7. januar til torsdag den 24. april 2025. Træningstiderne er de samme som vanligt. Tirsdag 19.00 til 19.50 og 20.00 til 20.50 samt torsdag 18.30 til 19.20. Kontingentet holder vi på 400 kroner for en halvsæson og 700 kroner, hvis du betaler for hele sæsonen, ved sæsonens start.

Læs mere, klik her!

Motionistbadminton – opstart Read More »

Hallen fejrede 40 års jubilæum

Øster Hornum Hallen fejrede sit 40 års jubilæum 17. august 2024. En dag med aktiviteter i og uden for Hallen.
Herunder fotos fra dagen og Birgitte Bak-Sørensens tale på dagen.

  • Øster Hornum Hallen fejrede 40 års jubilæum

Tale ved Øster Hornum Hallens 40 års jubilæum d 17. august 2024

Som formand for Øster Hornum Hallens bestyrelse vil jeg gerne byde jer alle sammen hjertelig velkommen til dagens fejring af ØHH `s 40 års jubilæum.

Det er skønt, at så mange er mødt op, så vi sammen kan fejre byens og vores allesammens hal.

Øster Hornum Hallen er brugernes og borgernes hal. Den blev i sin tid for 40 år siden etableret af lokale ildsjæle. Det var driftige, flittige og innovative folk fra byen, der lavede et kæmpe arbejde for at etablere hallen. Man samlede selv penge ind til at bygge hallen for – crowfunding beløbet dengang blev 1 million kr. – ved indsamling i byen ved rentefrie lån, sponsorater og gavebreve, hvor folk forpligtede sig til at indbetale 1000 kr. pr. år i 3 år.

Man fik kommunen til at acceptere, at byen skulle have en idrætshal og man stod selv for byggeriet. Alle i byen, store som små, var en del af det. Hallen blev indviet i 1984, hvor der blev afholdt en stor fest for alle i byen.

ØHH er på alle måder Byens hal – en selvejende institution, der fortsat drives af folk fra byen. Der blev fra start af i midt 80’erne skabt en organisation med en meget stærk lokal forankring. Bestyrelsen blev og er fortsat sammensat på en måde, så byens folk er bredt repræsenteret og derigennem har indflydelse på beslutninger og drift.

Nogle valgt på generalforsamlingen blandt foreningens medlemmer, derudover sidder repræsentanter fra de store foreninger: Øster Hornum Idrætsforening, Pensionistforeningen, de uniformerede korps ( FDF) og ØHFitness. Der er tradition for, at folk forbliver i halbestyrelsen gennem flere perioder og flere gennem mange år.

Det, der har kendetegnet ØHH gennem årene, er at der er liv og aktiviteter året rundt. Den er et væsentligt mødested i byen. Bestyrelsen har erfaringen, at “liv skaber mere liv” og går målrettet efter, at ØHHallen skal være kendetegnet ved at være en levende hal. Hallen fysiske rammer, atmosfære, tilgængelighed og aktivitetsmuligheder skal være således, at folk får lyst til at komme i hallen. ØHhallen skal være et levende og godt mødested for alle, store som små.

I takt med ændringer af folks idrætsvaner, har bestyrelsen arbejdet på at forbedre faciliteterne. Der holdes fokus på, at der er god udlejning mhp en stabil økonomi. Bestyrelsen arbejder løbende med, at hallen udvikler sig. Bl.a de seneste 10-12 år ved at arbejde for, at ØHH danner ramme om mange forskellige aktiviteter. Bestyrelsen var bl.a med til at etablere dannelsen af ØHfitness i sin tid og har de seneste år været meget aktive i MeNaTek projektet. Hvor man arbejder på til- og ombygning, så ØHH som multifunktionel hal bliver yderligere styrket.

Hallens halinspektør har i høj grad været med til at forme hallen, som det mødested og centrum for idræt, som vi kender i dag. I næsten uafbrudt 35 år – fra 1989 frem til her i foråret 2024, har vi haft glæde af at have Tage Jensen om bord til at styre drifts-skuden. Eller “Hal Tage”, som de fleste kender ham. Hallen har også nydt godt af, at Erling stoppede i dagli’ Brugsen og for godt 6 år siden begyndte i hallen, som han og Tage sammen varetog driften for, indtil her i foråret, hvor Tage gav stafetten videre for at nyde sit otium. Anders, som kender hallen rigtig godt, trådte ind i driftsteamet – eller “dreamteamet”, for de er bare guld værd for os.

På samme måde var vi for 8 år siden så heldige, at vores rengørings mand Ib kom med om bord. Vi har på den måde gennem årene været utroligt priviligerede at have virkelig dedikerede medarbejdere, der passer så godt på hallen, som om den var deres eget.

Men det er nok sådan, at vi alle, der har vores gang i ØHhallen enten som frivillige eller brugere, har det. At ØHhallen er “vores” 😊 “Vores Hal”, som vi nu kan fejre 40 års jubilæum for med en dejlig sommerfest.

Resten af dagen bliver der forskellige aktiviteter: legeland, boder her i hallen, plancher med ØHH historie og om fremtiden med MeNaTeket. Der er film ovenpå fra ØHHallens indvielse. Så smut op og kig på det. Ulven Billie kommer vist lige om lidt, kl 11.00 er der to guidede gåture i byen og fodboldkamp med U11 drenge. Der vil være gang i grillen og café en er åben. Her i hallen er der fra kl 13 bliver dækket op til kaffe og et lækkert kagebord.

Tak til alle jer, der har været med til at skabe rammerne for dagen med alt dette. Tak til Rikke, Lene og Mette fra Halbestyrelsen og alle I frivillige, som har arrangeret dagen i dag. Tak til æblevennrne for dejlig æblemarmelade. Tak til lokalhistorisk arkiv for at give os indblik til ØHHallens historie. Tak til alle vores brugere. Tak til lokale erhvervsdrivende for støtte gennem årene. Stor tak til Dagli Brugsen for rigtigt godt og frugtbart samarbejde gennem alle årene.

Og til sidst: Stort tillykke til os alle sammen her ved ØHHallens 40 års jubilæumsfejring.

Birgitte Bak-Sørensen, Formand Øster Hornum Hallen

Hallen fejrede 40 års jubilæum Read More »

Scroll to Top
×